Tuesday, January 12, 2010

UPDATED: ISU Perubahan Kadar Bayaran Yuran

PERBINCANGAN II & III
ISU KENAIKAN JUMLAH YURAN PENDAFTARAN
CATATAN MINIT DRPD YDP MPP
12 JAN 10/1.00PM (SELASA)

PERBINCANGAN II
Bertempat di Pejabat Bendahari Shah Alam
11 JAN 10: 10AM (ISNIN)

SESI 1 (10AM – 1030AM)
Setelah bantahan rasmi disuarakan MPP terhadap perubahan kadar bayaran yuran pendaftaran dan perbincangan pertama berlangsung pada hari Sabtu (9 JAN 10), hari ini beberapa wakil MPP yang dipimpin saya telah mengadakan perbincangan kedua di pejabat Puan Bendahari di unisel Shah Alam.

MPP sekali lagi mengemukakan sebab-sebab ketidakwajaran diatas perubahan kadar bayaran yuran pendaftaran dan tetap menyatakan bantahan terhadap perubahan ini.

Setelah MPP membentangkan sebab-sebab bantahan terakhir, maka sekali lagi Puan Bendahari menyatakan pertimbangan dari semua pihak pengurusan diperlukan terutama Dato’ Naib Cancelor sebelum keputusan akhir dibuat setelah meneliti sebab bantahan dari MPP.

Oleh itu, kami menunggu keputusan sementara perbincangan antara Puan Bendahari dan Pihak Pengurusan berlangsung.

SESI2 (130PM – 2PM)
Perbincangan ke2 diteruskan dan kami mendapat kata balas yang baik dari Puan Bendahari tetapi malangnya keputusan tidak dapat diputuskan hari ini memandangkan Dato’ Naib Cancelor bercuti hari ini.

MPP diberi jaminan bahawa keputusan akan diputuskan esok iaitu hari SELASA.

PERBINCANGAN III
Dewan Utama UNISEL BJ
12 JAN 11: 10AM (SELASA)

Setelah menunggu hampir sejam perbincangan antara pihak pentadbiran dan akhirnya keputusan dimaklumkan secara lisan oleh Puan Bendahari bahawa PERUBAHAN KADAR BAYARAN YURAN DIBATALKAN. Dengan itu, mahasiswa/I mendaftar dengan bayaran yang ditetapkan sebelum ini iaitu RM 230 atau RM 250 dan bayaran hostel RM 800 atau RM 600 (bagi yang telah membayar deposit RM200)

MPP mengharapkan keputusan ini mampu untuk memberi sepenuh penjelasan terhadap usaha yang telah dibangkitkan oleh MPP. Kenyataan bertulis daripada pihak bendahari akan menyusul samada hari ini ataupun esok.

Salam Kasih Sayang. Salam Perjuangan. Salam Perpaduan

Wan Azraei Wan Husain
Yang DiPertua
Majlis Perwakilan Pelajar
Sesi 20092010
Universiti Industri Selangor

22 Comments:

At January 12, 2010 at 2:00 PM , Anonymous beskut kering said...

Terima Kasih Banyak.

 
At January 12, 2010 at 2:06 PM , Anonymous Mohd Nazrul Haizam said...

Terima kasih banyak2 MPP :)

 
At January 12, 2010 at 2:09 PM , Blogger Miss Eila Sim said...

thnx kpde mpp krne menegakkan hak pelajar2..

 
At January 12, 2010 at 2:09 PM , Anonymous cik anon said...

MPP,
dah update belum di website unisel?
student akan confuse jika di situ tidak berubah.
mintak tolong ya.?
thanks..

 
At January 12, 2010 at 2:24 PM , Anonymous Anonymous said...

abes tu brape bnyk nk kene bayar ni? sy budak nk masuk sem 2....

 
At January 12, 2010 at 3:08 PM , Anonymous Anonymous said...

thx a lot mpp!!proud of u guys!!!

 
At January 12, 2010 at 3:36 PM , Anonymous Anonymous said...

salam..
tq tlg student..
tapi saya agak confz lgi..
coz sy cll pihak bendahari
mereka ckp kena byr yuran yg telah ditetapkan iaitu rm 800 (x termsuk RM200) hostel and rm 287.50..jumlahnyer RM1087.50..

 
At January 12, 2010 at 4:16 PM , Blogger e'eiN rAhiM said...

emm..abes sy da byr 1088..so mcm ne baki lebeh duit fees sy ni??xkan burn kot....hmm..

 
At January 12, 2010 at 4:38 PM , Blogger nisa perception said...

tahniah ats usaha anda MPP BJ~

 
At January 12, 2010 at 4:49 PM , Anonymous Anonymous said...

thankx a lot MPP...
well done guyz...we really appreaciate u guyz

 
At January 12, 2010 at 5:27 PM , Anonymous Anonymous said...

thanks a lot. but for those who already paid RM1287.50 ? burn ? :(

 
At January 12, 2010 at 5:29 PM , Blogger Scha F said...

trima kasihhhh!

 
At January 12, 2010 at 5:29 PM , Blogger Scha F said...

trima kasihhhh!

 
At January 12, 2010 at 5:31 PM , Anonymous Anonymous said...

bagi yg telah bayar...kebiasaannya duit lebih akan ditolak yuran pengajian tak pun dia mmg akan carry forward...xkan burn la...huhu..:)

 
At January 12, 2010 at 6:48 PM , Blogger elavarasi said...

anywhres...10q for mpp...then hw i dah bayar rm1287.50...so we onny we to pay rm250 for registration + rm 600 for the hostel...then hw bout my balance money tht i paid...will they deduct it in next sem.....

 
At January 12, 2010 at 8:26 PM , Anonymous Anonymous said...

UNISEL antara universiti plng teruk dlm malaysia, sy sendiri telah membayar 287.50 , dan sy pelajar sem akhir. kalau nak claim blik duit sy msti ade je alasan nk menghalang sy ambk blik duit lebih tersebut,memg truk la unihell ni

 
At January 12, 2010 at 9:13 PM , Anonymous nur aiza said...

tahniah mpp....
usaha anda amat dihargai....
jutaan terima kasih sye hulurkan di atas usaha pihak mpp mempertahankan hak2 pelajar.... :D

 
At January 13, 2010 at 4:06 PM , Blogger bukan nama sebenar said...

yeayyy!! sambil melompat2 girang. tapi kan...kalo daftar lambat kena denda tak?

ngehehe...

 
At January 13, 2010 at 9:19 PM , Anonymous aman said...

congrats. keep it up guys~

 
At February 1, 2010 at 10:52 AM , Anonymous NAZRULLAH BIN JAMALUDDIN (017-2029303) said...

AKUM..DAN SALAM PERJUANAGAN...
SAYA NAZRULLAH BIN JAMALUDDIN...
PLJAR SEM AKHIR ISM SAINS KOMPUTER (KEPUJIAN) FITM...
YG KNI MENJALANI LATIHAN PRAKTIKAL DI PEJABAT DAERAH & TANAH SABAK BERNAM DI SUNGAI BESAR,SELANGOR...
PADA MINGGU LPS...
SAYA TELAH DIHUBUNGI OLEH UNIT REKOD UTK MENGAKTIFKAN DIRI DI UNIT REKOD UNISEL...
JD,PD 29 JAN 2010, SAYA MENGAMBIL CUTI UTK KE UNIT REKOD UNISEL...
SETIBANYA DI SANA..SAYA DI MINTA UTK MMBUAT BAYARAN RM 250 DI UNIT BENDAHARI TERLEBIH DAHULU...
JDI SAYA KE UNIT BENDAHARI UTK BERTANYA TENTANG BYRAN RM 250 ITU...
ALANGKAH TERKEJUTNYE SAYA APABILA DIBERITAHU BHWA PELAJAR YG MNJALANI LATIHAN PRAKTIKAL JUGA MESTI MEMBAYAR RM 250 ITU...
RM 250 ITU ADLH TERDIRI DRPD YURAN UTK MAKMAL,PERPUSTAKAAN,KLINIK DAN JUGA PERKHIDMATAN INTERNET...
JD SAYA AMT TDK BERPUASHATI KERANA SEOLAH-OLAH SAYA DIPAKSA UTK MMBAYAR ITU SEMUA SEDANGKAN SAYA TDK MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN ITU SEPANJANG SAYA MENJALANI LATIHAN INDUSTRI INI...
OLEH ITU SAYA MENGAMBIL KEPUTUSAN UTK TDK MMBAYAR RM 250 ITU...
DAN SEHINGGA KINI STATUS SAYA DI UNIT REKOD ADALAH BERSTATUS `TIDAK MENERUSKAN PENGAJIAN`...
MUNGKIN PELAJAR2 LAIN YG MNJALANI LATIHAN INDUSTRI SEPERTI SAYA HNYA TRUS MMBAYAR SAHAJA RM 250 ITU KERANA MERAKA MALAS MAHU MENEGAK KAN KEADILAN DAN HAK-HAK MEREKA SBGI MAHASISWA...
JADI,SAYA MENYERU KPD PIHAK MPP UNISEL UTK MMBANTU SAYA DLM MENYELESAIKAN MSLAH INI DAN DIBAWA KPD PIHAK ATASAN UNISEL...
SAYA AMAT2 YAKIN DAN BERHARAP AGR PIHAK MPP UNISEL DPT MENYELESAIKANYE DGN SEBAIK MUNGKIN...
KERANA MPP UNISEL SBNR NYE MMPUNYAI KUASA YANG AMT BESAR DAN KUAT BG SAYA...
SAYA SBNR NYE JUGA ADLAH SEPERTI `PEJUANG` KPDA `ADIK-ADIK` SAYA YG MSIH BELAJAR DI UNISEL DAN YANG AKAN MENJALANI LATIHAN INDUSTRI SEPERTI SAYA SUATU HARI NTI...
MAHASISWA PERLU TEGAS , BERANI DAN INTELEKTUAL !!!
SEBARANG PERKEMBANG DAN MAKLUMAT MENGENAI MASALAH INI BOLEH LAH MENGHUBUNGI SAYA DI NO. 017-2029303...
SEKIAN...TERIMA KASIH...AKUM...

 
At February 1, 2010 at 11:01 AM , Anonymous NAZRULLAH BIN JAMALUDDIN (017-2029303) said...

AKUM..DAN SALAM PERJUANGAN BT SELURUH WARGA UNISEL...
SAYA NAZRULLAH BIN JAMALUDDIN...
PLJAR SEMESTER AKHIR ISM SAINS KOMPUTER (KEPUJIAN) FITM...
YG KINI MENJALANI LATIHAN PRAKTIKAL DI PEJABAT DAERAH & TANAH SABAK BERNAM DI SUNGAI BESAR,SELANGOR...
PADA MINGGU LPS...
SAYA TELAH DIHUBUNGI OLEH UNIT REKOD UTK MENGAKTIFKAN DIRI DI UNIT REKOD UNISEL...
JDI,PD 29 JAN 2010, SAYA MENGAMBIL CUTI UTK KE UNIT REKOD UNISEL...
SETIBANYA DI SANA..SAYA DI MINTA UTK MMBUAT BAYARAN RM 250 DI UNIT BENDAHARI TERLEBIH DAHULU...
JDI SAYA KE UNIT BENDAHARI UTK BERTANYA TENTANG BYRAN RM 250 ITU...
ALANGKAH TERKEJUTNYE SAYA APABILA DIBERITAHU BHWA PELAJAR YG MNJALANI LATIHAN PRAKTIKAL JUGA MESTI MEMBAYAR RM 250 ITU...
RM 250 ITU ADLH TERDIRI DRPD YURAN UTK MAKMAL,PERPUSTAKAAN,KLINIK DAN JUGA PERKHIDMATAN INTERNET...
JD SAYA AMT TDK BERPUASHATI KERANA SEOLAH-OLAH SAYA DIPAKSA UTK MMBAYAR ITU SEMUA SEDANGKAN SAYA TDK MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN ITU SEPANJANG SAYA MENJALANI

LATIHAN INDUSTRI INI...
OLEH ITU SAYA MENGAMBIL KEPUTUSAN UTK TDK MMBAYAR RM 250 ITU...
DAN SEHINGGA KINI STATUS SAYA DI UNIT REKOD ADALAH BERSTATUS `TIDAK MENERUSKAN PENGAJIAN`...
MUNGKIN PELAJAR2 LAIN YG MNJALANI LATIHAN INDUSTRI SEPERTI SAYA HNYA TRUS MMBAYAR SAHAJA RM 250 ITU APABILA DIPINTA KERANA MEREKA MALAS MAHU MENEGAKAN KEADILAN

MEREKA DAN HAK-HAK MEREKA SBGI SEORANG MAHASISWA YANG TEGAS , BERANI DAN INTELEKTUAL...
JADI,SAYA MENYERU KPD PIHAK MPP UNISEL UTK MMBANTU SAYA DLM MENYELESAIKAN MSLAH INI DAN HARUS DIBAWA KPD PENGETAHUAN PIHAK ATASAN UNISEL...
SAYA AMAT2 YAKIN DAN BERHARAP AGR PIHAK MPP UNISEL DPT MENYELESAIKAN MSLAH SAYA INI DGN SEBAIK MUNGKIN...
KERANA MPP UNISEL SBNR NYE MMPUNYAI KUASA YANG AMT BESAR DAN AMT KUAT BG SAYA...
SAYA SBNR NYE JUGA ADLAH SEPERTI `PEJUANG` YANG MEWAKILI `ADIK-ADIK` SAYA YG MSIH BELAJAR DI UNISEL DAN YANG AKAN MENJALANI LATIHAN PRAKTIKAL SEPERTI SAYA SUATU HARI

NTI...INSYALLAH...
BAGI SAYA MAHASISWA PERLU TEGAS , BERANI DAN INTELEKTUAL... !!!
SEBARANG PERKEMBANG DAN MAKLUMAT MENGENAI MASALAH INI BOLEH LAH MENGHUBUNGI SAYA DI NO. 017-2029303...
SEKIAN...TERIMA KASIH...AKUM...

 
At May 7, 2012 at 6:36 PM , Blogger ~syafinaz~ said...

assalamualaikum..saya ada pertanyaan...bagaimana sistem pegajian bagi tahun asas dalam bidang pendidikan TESL..??...boleh utk sambung ijazah selepas tamat pengajian atau perlu menyambung diploma..??

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home